About Me

My photo
I am optimistic and sentimental to the point of being annoying, especially to people who think that being cynical and cold is cool. Everyday, I thank Allah for everyday things like the ability to breathe, the ability to love, the ability to laugh, and the ability to eat and drink.
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 17, 2009

ayah.

setelah hampir 9 bulan menanggung derita,
ayah pergi menyambut seruan ilahi tanpa meninggalkan apa2 pesanan.
saya tak sangka yg ayah akan meninggalkan saya secepat ini.
ayah menghembuskan nafas terakhir pada 14 februari 2009 jam 12.45 tghari d samping isteri, anak2 nya kecuali saya serta sanak saudara.

saya kat pd time tu.
mmg tada rezeki nak jumpa dgn ayah.
hari tersebut, ada modul pengurusan jenazah kat poly pd utk semua sem 2.
tu sbb tak dpt balik.
lepas kakak call suruh balik,
saya, intan, amoy, yana n man pun gerak balik ke telok.
on my way to telok,
bertalu-talu sms n panggilan masuk ckp takziah.
oh gosh.
wht the hell are they talking about?
bapak aku tak mati lagi la weh.

itu yg saya katakan masa tu.
sepanjang jalan,
airmata tak henti2 menitis.
sampai tak boleh cakap.
mintak amoy call ewan sbb saya dah tak bole bercakap.
hanya dia yg saya ingat ketika tu!
bila sampai rumah jea, tgk da ramai orang.
masuk2 umah jea, mak peluk.
"ayah da takde!"
kata mak.
oh God.
ayah meninggal tanpa dpt diketahui penyakitnya.
tu yg buat saya sgt sedih.
aku meraung masuk bilik sampai terjatuh.
tak sedar.

lepas ambik wudhuk, saya kembali tenang dan baca yasin d sisi ayah.
airmata kembali hadir tanpa henti dan airmata jugakla yg menghantar ayah sehingga dikebumikan.

hmmm.
btw, i wanna say thanx to kawan2 yg hadir.
amoy, intan, yana, man, sai, nuar, elly, nath, eja, adeeb, eka.
thanx sgt2 sbb sanggup dtg jauh2 dr pd ke telok.
n thanx juga sbb ada d sisi saya.
thanx lg kpd kawan2 yg ucapkan takziah kpd saya.
terlampau banyak.
tak dpt nak sebutkan kat sini.

d kesempatan ni, saya nak minta maaf bg pihak ayah sekiranya ada salah yg beliau lakukan.
halalkan makan dan minum beliau serta kata2 yg tlh beliau ucapkan selama hayatnya.
semoga roh nya dcucuri rahmat dan diletakkan d kalangan org2 yg beriman.

al-fatihah~




10 comments:

dyn al said...

al fatihah.

eja! aku syg kaw nok!

y . a . n . a said...

eJa..
sabr oke sayang...
Jangan sedey2 lagi..
be strong...
sayang kaw eja..
:(

si eJa said...

amoy.
sayang kaw jugak sampai mati.

si eJa said...

yana.
terima kaseh ;)

Anonymous said...

takziah..:( sorry x dpt dtg..kak akma tgh tunggu hari..so takut nak g mane2..kak haizan dh brsalin 3 hari lps..baby boy..krm slm pd kak ain ye..

si eJa said...

kak akma.
tak pe.
btw,
thanx.
take care of urself.
n yg kat dlm perut tu.

;)

Chilabaey's Spot 2 said...

Salam takziah pd awak... semoga rohnye dicucuri rahmah dan diletakkan di kalangan orang yg mulia di sisi Allah SWT... Apa yg berlaku adalah sebuah perjalanan kehidupan.... kita tak boleh lari dr menghadapinye... cuma cepat & lambat sahaja.... Al-Fatihah....

mr.romeo said...

im so sorry to hear that...

slm takziah dr sy..

bykkn bersabar..

pas nie eja kene lebih berusaha tuk menunaikan segala impian ayahanda eja terhadap eja..

sy de bersama mu eja..

si eJa said...

chilabaeys.
hey.
thanx atas kata2 itu.
i really appreciate it.

alfatihah~

si eJa said...

mr romeo.
tengkiu.
the only ayat yg sesuai utk u!