About Me

My photo
I am optimistic and sentimental to the point of being annoying, especially to people who think that being cynical and cold is cool. Everyday, I thank Allah for everyday things like the ability to breathe, the ability to love, the ability to laugh, and the ability to eat and drink.
Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 31, 2009

macam-macam.

betulla org cakap kan. time kita bekerja ni lah kite jumpa ramai orang. termasuk la aku ni ha even aku ni bukan kerja tetap. aku memang setuju sangat dengan apa yg mereka mereka tu cakap. rasanya lebih banyak orang yg aku ta suka berbanding orang yg aku suka kat tempat aku bekerja skang ni. tatau la whether aku yg kepala angin atau diaorang. tapi aku rase aku da cukup berbaik dgn diaorang. hari hari aku tersenyum menunjukkan minat aku na bekerja even aku ta minat pon sebenarnye. tu kan nama nye manners. betul tak? tapi ada jugak insan insan yg kadang kadang macam menjengkelkan.

dalam ofis aku ade 4 orang kerani plus aku skang da jadi 5 orang lah. bos plak ada 3 orang dalam ofis tu. semua lelaki. so totally ada 8 orang duduk dalam ofis aku tu. yang duduk sebelah meja aku namanya kak ijan. dia da lama keje kat situ. almost 12 yrs suda. da kenal sume perangai orang kat kayaba tu. orangnye tersangat lah kelakar dan happy go lucky. hari hari gembira dalam apa situasi ponn. dia ta pena amek siyes pon kalau abang abang n pacik pacik kat kayaba tu bergurau dgn dia n yg paling best dia jea yg bole sound bos dia. haha. dgn rilek jea dia sound assistant general manager aritu. camni ayat dia "bos faham ke tak nii??" hahahaha, kelaka gile la. dia memang lawak gile. dia slalu kenen kan aku dgn sorang budak ni. budak ni slalu masuk ofis aku na fotostat. muke dia cam m daud kilau. bile budak tu masuk jea dia pon automatically nyanyi lagu yg senyumlah tu. tu baru cite kak ijan sorang.

sebelah kak ijan plak kak samsiah dgn kak farizan. sorang senior n sorang lagi junior. hehe. kak samsiah ni umur da banyak jugek, maybe lebih kurang mak aku atau muda sikit. kak farizan plak umur 22. dia la yg jadi geng aku borak borak sbb kitaorang cam 1 kepala. kak samsiah pon oke. diaorang tade bawa apa apa masalah ponn. begitu jugek dengan bos yg 3 orang tu. cuma kadang kadang encik jayms la yg kacau aku suh buat apa apa yg dia nak. tu aku ta kesa pon sbb dia pon bos kan. n aku plak secretary dia. huu~

ni yg aku agak kurang senang. bole ke cakap camtu? tapela. ni cuma apa yg aku rasa. ada la sorang hamba allah ni tengah mengandung. maybe kehadiran aku kat kayaba tu untuk gantikan dia bersalin ujung bulan 8 ni. so banyak keje aku terlink dgn dia la. aku anggapkan dia sebagai kak L lah ye? dia da ajar aku sume keje yg aku kene buat. even banyak pon aku ta kesa. aku lagi suka sbb tade la buat aku tertunggu-tunggu na balik kan. at least bile banyak keje tu ta rase pon mase berjalan. ye tak? tapi aku ni bukan komputer na ingat sume. sumtimes aku lupe benda benda tu such as formula ke, folder mana yg aku kene simpan ke. kan? bile aku tanye dia sikit, dia cam angin. camni ah ayat dia "la, tadi kau kate kau faham". tak pon, ayat dia camni "kalau akak da tade sok kau na tanye sape?" sebenarnye ayat dia tu cam menyakitkan ati aku. aku rilek jea tapi kadang kadang aku buat muka gak. lantak ah kalau kau ta suke kat aku. aku ta mintak pon kau suke kat aku.

ni ada lagi sorang. abang H (bukan nama sebenar). dia ni muda lagi. da kawen kot. tah, aku ta amek pot. ta penting. aku tatau la na kate dia ni camne. selalu jugek meminta pertolongan daripada aku. ta kesa la kan. aku turutkan jea apa kehendak dia. tapi kadang kadang dia perli aku. pasal tudung la, ape la. aritu kitaorang makan choc. aku yg bawak. choc tu aku yg beli. then time dia masuk tu choc tu da abes. maybe dia cam bengang then dia amek kotak choc tu, dia belek belek. dia cakap dgn ofismates aku. "sape yg makan choc ni? cop halal pon tade". eleh poyo lah kau mat. kau da tadapat na makan choc aku, kau cakap camtu kan? kalau aku la, demi na menjaga hati orang laen, aku ta cakap camtu tau? haih macam macam la.

aku rasa yg laen oke kot dengan aku. macam kak mek sara, kak hazura, kak liza, abg ipin, abg yazi, abg sape sape lagi lah. ta ramai staff pempuan kat kayaba tu. huu. aku ta kesa pon, janji aku buat li aku dengan sempurna kan? 6 bulan jea pon kat situ. maybe bulan 9 aku pindah kat department laen. alhamdulillah. di samping aku berjumpa dengan kawan kawan baru, aku bole jugek meninggalkan mereka mereka yg kurang aku senangi kat situ. hahaha ayat kejam kan?

p/s : panjangnye entry aku kali ni!

6 comments:

nrhzrhmhdspn said...

agaknye kite sume ni gntikan org mgndung ke?
adeh
same nasib lah eja
kite pon gnti org bersalin bulan 9 ni
susah lau deal gn org cmtu
menyampah thap gaban
xpham ke yg kite ni praktikal
lau dh keje situ 2,3 thun layaklah jugak kene marh
ni bru 1,2 bulan
nk mrh pon xptotlah an~

si eJa said...

azie.

tau tapa kan?

hmm bia la.

org kate org mengandung ta elok ta suke kat org.

nnt ank dia pekenan dgn org yg dia ta suke tu.

haha

nrhzrhmhdspn said...

hha
lau kenan eja
mesti dpt muke eja yg cumel
and ketinggian eja
so beruntunglah akak tu
ggak nye memg dy nak anak tinggi
so dy wt2 xsuke kt eja
tp dlm ati xsbr tgk eja

si eJa said...

haha

kelaka jea azie ni.

dyn al said...

tmpat aku pn cm cibai dh skng.
cilakak

si eJa said...

amoy.
haha.
nasib kite slalu same!