About Me

My photo
I am optimistic and sentimental to the point of being annoying, especially to people who think that being cynical and cold is cool. Everyday, I thank Allah for everyday things like the ability to breathe, the ability to love, the ability to laugh, and the ability to eat and drink.
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 8, 2009

rubbish.

hari ni adalah 8 haribulan 7 tahun 2009. hari ni juge genap seminggu saya menjalani latihan industri saya. rasanya ta penah rasa tensi macamni. baru 5 hari, tapi saya rasa mcm da bertahun tahun plak keje kat situ. ta sangka plak keje ni susa mcm yg saya alami skang ni. tatau la kalau saya saje yg rasa macamtu. maybe sbb saya ta penah keje sblm ni, ta pnh rasa susa. ta pnh rasa kene desak dgn bos. benda tu na cpt, benda ni na cpt. suma nya urgent. padahal tade urgent mane pon. suda nye dokumen yg kononnya urgent sgt tu bersepah jea atas meja bos. wtf? rase cam na jerit pon ade!

yg paling ta bole tahan, keje yg tade kene mengena dgn bidang saya pon, saya kene buat. pasal key in data dlm microsoft excel suma tu tade mengundang apa apa masalah. tapi bila disuruh buat drawing tentang produk yg dihasilkan, tak ke jadi gila dbuatnye? saya amek cos diploma sains kesetiausahaan. bukan diploma kejuruteraan awam oke. hari hari masuk keje 7.30. sampai jea ofis pagi pagi, da rase ta sbr na pukul 5. na balik. sampai bila saya na berperasaan sebegitu? saya sepatutnya happy dgn keje saya sbb saya akan menjalani latihan industri ni lame lagi. lebih kurang 6 bulan. gosh. lama gile. tolong la hentikan penyiksaan ni.

sebelum ni, saya da fikir. saya na keje pas abes diploma nih. seronok tengok orang keje. dapat duit. bole beli macam macam menggunakan titik peluh sendiri. rase puas. tapi rasanya saya seperti suda berubah fikiran. saya na sambung degree terus. dlm masa yg muda saya da dpt degree. ta gitu? ada baik buruk nya. tah la. saya pon tatau sampai bila saya akan terus rasa macamni. ta suka dgn perkara yg kite sendiri buat. bila kite ta suka, kite jadi malas + tensi n macam macam lagi lah. sakit perut jea bila memikirkan yg saya akan berada d pejabat tu lebih 5 bulan lagi. kalau lah doraemon tu wujud, pasti beliau lah yg pertama akan saya cari utk cepatkan masa!

7 comments:

Afeeq said...

syg.

sbrla..da name keje mmg mcm tu.desakan bos,kerja byk,urgent,mmgla jd tension..bygkn plak mcm mane org yg keje 12jam..membanting tulang dan mengerah keringat.huhu..sbr je k..abes dip smbung je degree..blaja rajin2 k..

alyp nazreen said...

diploma kejuruteraan awam . haha .
kaw buat autoCADD ke ? mak ai . excel ok lagi kot . kalau autoCADD aku pn garu kple . :)

babe . kaw chill ek . rileks la . name pn kerja . nk kerja senang dtg rumah aku . L.I jd bibik aku ?

:D

Shyda luv Radzak said...

eja..sabar jelah..mama ader keje yang tak boring..dok umah cam akk ni pon ader kala boring gak..hehe yang pasti kita ptut bersyukur sntiasa n pandai menyesuaikan diri dalam aper jua keadaan..

dyn al said...

bahaha.

hensem pn tada untung.
pdn muke awk!
hahaha.

kje aku fun weyh.
mgikut piawaian.

si eJa said...

oh syg + rakan rakan yg lain.

tenkiu ats komen komen yg membina :)

nrhzrhmhdspn said...

chill eja
mula gaknye mmg cmtu
xme ag ag ok r tu
chill =)

si eJa said...

azie.

tu lah, harap harap pasni tade lg perasaan camni :(