About Me

My photo
I am optimistic and sentimental to the point of being annoying, especially to people who think that being cynical and cold is cool. Everyday, I thank Allah for everyday things like the ability to breathe, the ability to love, the ability to laugh, and the ability to eat and drink.
Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 28, 2009

tidak kerja

hari ini punya kisah. aku bangun jam 6.30 pagi, dengar bunyi air dalam bilik air. dalam hati cakap mesti kakak ain tengah mandi. sambung baring baring, dah la ujan sangat lebat. dalam hati da cakap, malas nak kerja hari ni. badan plak rase cam tak sehat. kepala berat bertan tan. tapi aku mandi jugak lepas kakak ain mandi. keluar bilik air kesejukan. dengan tak pakai baju kerja lagi aku cakap dgn mak, "mak, eja tak kerja lah hari ni. malas. badan rase tak sehat!". mak diam jea. aku terus masuk bilik n baring n sms dgn si bf sampai la aku tertido. nak tau aku bangun pukul berapa tak? pukul 1. haha. betulla kate si bf, kalau mind dah set malas nak kerja, memang tak kerja lah kau, ja!

baru sehari pon aku cuti selama 2 bulan aku kerja kat kayaba tu. aritu aku half day jea. tu pon jaym kate tayah record n allowance aku tade kene potong. thnx jaym. sayang jugak kau kat aku yer! hahaha. pas aku kemas sangkar kucing kucing aku, aku mandi n terus ngadap si pinky nih. on ym jap, pastu aku bukak blog aku, rep komen komen, then bukak fb n fs. ms? ergghh, i miss u, ms! sorry sbb delete kau atas sebab sebab tertentu. semua orang pelik kenapa aku delete. hari hari kot aku online tetibe jea aku delete. saiko gile. bahaha. nvm lah! past is past. hmm, bile bukak fb, as usual mesti lah tengok apa apa update. ada beberapa friend request. aku tengok membe membe poly aku da ramai yg active fb. yeah, i like! pastu buat kuiz yg macam agak bangang tu. haha.

around 4 pm, mak ajak aku pegi klinik. cuak jugak sebab nak kate demam tak demam. haha. bile da sampai klinik n da sampai turn aku, aku pon masuk la dalam bilik doc tu. elok elok aku masuk n duduk jea, frame 'tuhan' dia jatuh. woi seram aku. haih, doc tu terus jea cek paru paru aku. dia kate aku tak demam. tapi aku hypertense. kira macam tensi yg melampau kot. ntah la ye. haha. tensi? betul la aku rase. yela, banyak pikir psl kerja kot. macam PM la plak. haha. plus plus dengan benda laen lagi yg aku pikirkan. tu sebab jadi camtu kot. doc tu bagi 4 jenis ubat n vitamin n dapat mc 1 hari. hehe. means, 4 hari lah aku cuti. yabedabedu! kenapa lah kau ta jadi datang KL wahai dayana alia? kalau tak bole kite meronggeng menghabeskan duit! conclusionnya, aku duk ruma jea la membesarkan bontot. bye!

btw, i wanna say congrats to my beluv mak sebab dianugerahkan lagi satu pingat. haih mak, bertambah panjang la name mak pasni! hehe :)

8 comments:

Cik Miza said...

smoge cpt sembuh .
:)
driku ini pn bru baek demam

dyn al said...

4 ari?

bapak besh.
ko bukan na bitau aku smlm yg ko demam arini. haha.

weyh.
ktorang na g shopin.
jum la ikot.
jum la !

si eJa said...

miza,

thnx btw :)

si eJa said...

moy.

cuti 4 hari tu campur sabtu ahd n 31st august la.

hahaha.

bile na shoping?

dyn al said...

next week la gila ;)

si eJa said...

pilih hari yg elok elok sikit bule tak?

dyn al said...

aku cuti 2 jela kot.
jmaat

si eJa said...

sorry to say.

da 3 minggu berturut turut kot aku cuti hari jmt!