About Me

My photo
I am optimistic and sentimental to the point of being annoying, especially to people who think that being cynical and cold is cool. Everyday, I thank Allah for everyday things like the ability to breathe, the ability to love, the ability to laugh, and the ability to eat and drink.
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 12, 2011

entri pertama 2011

Assalamualaikum,

Apa khabar semua? Ah rasa skema plak soalan, kau ingat kau sape Eja. Hehe. Saja nak update sebab dah bosan sangat ni. Setiap kali update mesti ada perkataan 'bosan' kan. Maknanya memang aku bosan sangat lah tu. Kesian aku ni. Time kerja bosan, duduk rumah lagi la superbosan. Tak sabar aku nak sambung belajar. Betul tak Dayana Alia? :)

Ini entri pertama untuk tahun 2011. Tahun yg diharapkan menjadi tahun terbaik dari tahun-tahun yang sebelumnya. Ada yang berubah dan ada juga yg tak berubah. Boyfren masih sama, bestfriends semua masih setia dgn aku, nafsu shopping yg kuat (yg ni tak tau bila nak berubah). HAHAHA. Tolong ingatkan aku! Ayat sempena AJL 25 :p

Ada jugak yg berubah, anak saudara semakin bertambah. Alhamdulillah. Sekarang ni gila bukak blog baju baby & beli baju banyak-banyak untuk anak-anak saudara. Haha. Pastu kan, kebelakangan ni banyak menerima ayat-ayat seperti ini :

"Eja, ko dah gemuk la. Pandai Afiq jage ko.."

"Eja, ko dah gemuk balik kan? Haritu dah kurus, skang da gemuk balik. Baik ko jage makan, nanti boyfren ko lari!"


"Eh, lama tak jumpa. Rasa mcm dah gemuk la!"


"Eee, debab nye ko ni..."
(ni ayat mak aku selepas beliau snap gamba aku pakai henfon beliau. sedih ok!)

Wtf?? Rasa nak nangis je wey. Itu antara perubahan terbesar lah. Malas nak upload gamba. Kang makin bertambah pulak dialog-dialog seperti yg di atas. Tak apa lah. Sabar je. Saya ada terdengar cerita lah sepasang kekasih ni, girlfren dia badan dia makin chubby, boyfren dia makin kurus dek tak lalu makan menengok cara pemakanan girlfren dia. Kesian kan!

Encik boyfren aku tanya nak ke dia kurus sbb tengok cara pemakanan aku? Sanggup ke aku tengok dia kurus dsebabkan aku? Oh sumpah tak sanggup. Sepatutnya dia kurus kalau dia berjauhan dengan aku. Tapi, dia kurus sebab takut tengok aku! Tak mungkin. Aku akan cuba elakkan! Promise okay, syg? :)

Rasanya mcm entri ni berat tentang isu kenaikan badan je kan. Memang pun nak cakap pasal ni. Sbb memang dah takde idea nak update pasal ape. Hehehe. Doakan lah saya dapat mengembalikan saiz tubuh saya seperti dulu kala. Dan jangan lupa doakan yg terbaik bagi tahun 2011 ni. Ucapan untuk semua, semoga 2011 memberi sejuta makna dalam hidup masing-masing :)

10 comments:

Anonymous said...

mna ada gemok la macik.i tgk okay je.tade gemok pun..cantik je.jgn sedih la.takan afiq nk kurus sbb takutkan cra u makan kan..ajk la dia makan jgk..:D

si eJa said...

hahaha. tula pasal kan u. kena bagi dia makan. so dia akan jd gemuk mcm i jugek! :)

Neddy Razak said...

eh dia neh perasan gemuk.awak tu tinggi cik eja oii.jangan mengada na diet la apa la eh.makan jur.always love u.hehe. :D

nurkaloi said...

hahahah
eja da gmok
bia benar niee....
sgt ketara kah??
hahaha tak kisah laa dear
jnji u epy slalu
org gmok tnde epy
tp i gmok sbb i memg byk makn oke
hahaha

si eJa said...

ned :
hehehehe. tapi kalau org ramai dah tegur mungkin mmg dah naik sikit kot! heee, love u too okay!

nurkaloi aka jane :
hahaha. btul2, saya superduper happy. byk makan pun iye jugak kot. takpe jane, gemuk pun stay cute ok? :)

dyn al said...

hahaha.

hi gemok. tak sabar nak tengok kau yang gemok. weeee~

Anonymous said...

itu la.u kena bg dia makan jugak.jd geng u.u tak gemok pun la.okay je i tgk..nnti kurus jd lain lak.skrg dh okay la.afiq syg jgk.ngee.:)

si eJa said...

amoy :
jangan terkejut please. hehe

fatin :
harap2 lah :/

nurazeera_ said...

eja gemok? haha. xde mknenya.

si eJa said...

zeera, tak caye sudah! hahaha. rindu la kat kak long sorang nih!